lørdag 15. januar 2011

Tarpon For Dummies!

Etter Cuba-turen har jeg gått mye og tenkt på det spesielle fisket etter tarpon.
Jeg ble enormt betatt av denne skapningen og har brukt mye tid på youtube og lest mange artikler og innlegg på nettet om denne ekstremfisken. Så i går gjorde jeg som Lars Lenth gjorde når han var i skikkelig sjøørretknipe, nemlig å ringe o`store høvding, Pål Krogvold. Jeg er ikke værre fanten enn at når jeg ønsker profesjonell informasjon så ringer jeg de store gutta. Pål bruker for det meste å fiske etter tarpon i Florida og da gjerne om natta under broer der det går tarpon på 50 kilo +.
Jeg hadde en rekke spørmål både om hvilke stang-, snøre- og krok-typer han bruker og jeg ønsket også å vite om det finnes gode bøker eller dvd`er om tarponfiske.
Pål var en utømmelig informasjonskilde innen temaet og var utrolig behjelpelig og ærlig.
Han anbefalte spesielt to bøker:
High Rollers Fly Fishing For Giant Tarpon - av Bill Bishop
A Passion For Tarpon - av Andy Mill


Foto:www.wildriverpress.com

Sistnevnte reknes for å være en av de beste tarponfiskerne i verden og er hovedpersonen i dvd`ene som ble anbefalt av Pål, Chasing Silver 1 og 2.

Vil også anbefale nettsiden til Pål for nyttig informasjon, http://www.palkrogvold.no/

-Tight Tarpon!-

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar