torsdag 3. juni 2010

Den nye trenden.


Her forleden dag, mens bilen var til vask hos en gjeng innvandrere,
tok jeg meg en tur ned til bryggen i Sandnes sentrum for se om det var noe liv i sjøen.
Team Sølvblank har mange gode fiskeminner fra denne bryggen som strekker seg
fra NB Sørensen og bort til Hanabryggene.
Da jeg kom bort til bryggen la jeg merke til noe alà et skilt stiftet fast til bryggekanten.
"Hva i all verden", tenkte jeg. "Fisking forbudt her?"
Det første som slo meg var at dette måtte være en dårlig spøk,
det andre som slo meg var, "hvorfor?"
Men dette skiltet var det mange av bortover bryggene, så det må jo være seriøst.
Ikke nok med at 120 lakseelver er stengt i landet og totalfredning av
Sjøørret har vært oppe til høring, men nå er faen meg
Sandnes bryggene også fredet.
Mine første sympati-tanker går jo selvfølgelig til alle kebab- og
kinarestaurantene som høster råvarene fra den særdeles forurensede havna.
Det andre jeg tror er at alle båteierne og båtturistene sannsynligvis har en
finger med i spillet til denne fredningen:
"Vi ønsker ikke sluker og agn plaskende rundt båtene våres og ihvertfall ikke
fiskeslo i sjøen når vi legger til kai!"
Årets trend: Fiske forbudt!

1 kommentar:

  1. de gjør alt for å hindra meg å fiska i pausen min:)forbanna!!!!!!!!!

    SvarSlett