lørdag 12. februar 2011

Snørets redning


Etter noen beinharde sjøørretsesonger der frustrasjonen over at snøret på død og liv skal henge seg fast i absolutt alt som finnes av tare, steiner og blåskjell, kom endelig den dagen i fjor da jeg fikk teste denne saken her.
Jeg har tenkt på det mange ganger når jeg fisker langs kysten at jeg burde hatt en snørekurv, men det har kun blitt med tanken.
Da Team Sølvblank var i Danmark i fjor fikk vi gleden av å teste ut en dansk patentert snørekurv.
Og vi ble mildt sagt forbløffet.

Det var utrolig befriende å kunne fiske fritt uten å måtte tenke på at snøret ikke skulle sette seg fast i noe. Og det ble mye lettere å forflytte seg fra plass til plass uten å måtte sveive inn snøret for hver gang. Siden den dagen har jeg sverget at jeg aldri skal fiske i sjøen uten snørekurv.
Nå betyr det heller ikke noe om snøret ditt har intermediate skyteline.
For de av dere som er eller har vært i samme situasjon som oss, kan vi anbefale denne saken her på det sterkeste.
 

Sjekk ut denne linken, Fiskar Design, for mer info:
http://salmonfly.dk/catalog/index.php?manufacturers_id=79

1 kommentar: