mandag 7. mai 2012

Ustabile værforhold

At været her på sørvest landet kan være noe ustabilt er noe de fleste er kjent med, men på gårsdagens fisketur fikk sølvguttene virkelig smake ustabilt vær. Morgenen var idyllisk og startet innbydende med sol og perfekt bris fra øst, men termometeret viste ikke mer enn 2 grader. Sjøørreten vaket regelmessig og var innenfor rekkevidde. Jeg startet med 100% uttelling på første kastet og jeg må innrømme at jeg tenkte, "dette blir litt av en tur".
Vi koste oss de første timene og dro i land  6-7 stk. i litt varierte "storleiker". Trond valgte en periode å følge fiskereglementet og dro i land ei Berggylt på nærmere 1.5 kg og satte den faktisk ut igjen!!!!!


Intet anende om hva som var i vente, hadde vi bare løftet blikket og sett utover fjorden, byttet vi plass for å avrunde turen.
Og da jeg kroket en av mine siste sjøørreter for dagen, virket det som om nå skulle værgudene holde et skikkelig hel#%&e med oss.




SNØSTORM!!!
Vind, snø og regn pisket oss i ansiktet der vi stod standhaftig og dengte fluer i motvind, Vi klarte å landet totalt 10 Sjøørret og måtte, til tross for værforholdene, si oss relativt fornøyd med det.

Happy spring!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar