onsdag 25. juli 2012

De gærne har det godt!

Da er omsider vannet kommet og elvene er flomstore. Vi laksefiskere er strålende fornøyde, mens "normale" folk er dritsure på dette været. Haha, slik går det dersom du er av den "normale" typen. Men før elvene begynte å stige hadde jeg og Trond hvert vårt raid i hver vår elv. Det resulterte i hver vår fisk til tross for lite vann.



Trond overrasket alle med denne i Bjerkreim på monsterstor flue.

Mens jeg tok denne blanke saken med lus i Espedal på 2 kg.


Men så åpnet endelig himmelen seg og det har bokstavelig talt bøttet ned i nærmere 2 dager i strekk.
Vannstandsmålerne har en kurve like stigende som lemmet til Sasha Gabor og nå fosser det opp med laks.
Jeg klarte ikke å dy meg med å haste ned til Bjerkreimelva i går. Og det stod en laks klar og bare ventet på at Sunray-fluen min skulle svipe forbi den.


En 4,2 kg`s feit julegris


1 kommentar:

  1. Nice! It looks like your wait for the season was not in vain. Great pics as always.

    SvarSlett