lørdag 19. juni 2010

Historisk lav vannstand



Jeg var i dag og plukket opp årskortet mitt for Bjerkreimselva på
Gjedrem Camping. Det ble selvfølgelig litt prating med innehaveren Torill
om sannsynligvis det mest omdiskuterte temaet blant laksefiskere i
dag, vannstanden.
Hun sa at det har aldri vært så liten vannstand i elva siden
1800-tallet,da var den 1,4 m3.
Oi, tenkte jeg, dette nærmer seg krisetilstand.
Men jeg klarte å anskaffe meg litt mot til å fiske noen timer på
vei mot elva. Det har jo gått fisk på elva, så ett sted må de jo være.

Men da jeg ankom først høl, forsvant motet mitt
fullstendig ut i intet.
"Herregud så lite vann!"
Det nærmer seg ikke krisetilstand, den er allerede inntruffet.

Det som irriterer meg mest er at Trøndelag er plaget
av 20 års flom mens vi her i sør blir spådd supersommer
og varmt som faen i følge tabloidene.

"Her er det noe som ikke stemmer".

Jeg begynner å lure på hva i huleste det var som
skjedde under det klimamøtet i København...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar