torsdag 22. mars 2012

Dag 4 på Maldivene

"Hallais!

I dag var fisket for å si det mildt Ræva!
Var først ute 2 timer og prøvde lykken med dorge-doktoren.
Vi så bare store mengder delfiner. Det sies her at når det er så store mengder er det nesten umulig å finne baitfish og dermed så er det heller ikke rovfisk å se.

Etter økten med doktoren ble jeg først transportert til holmen jeg fisket fra for to dager siden.

Etter 3 timer med småfisk ringte jeg "boy`en" som kjører meg og fikk byttet øy (bilde).


Der ble det en marmor trevally på et par kilo og noen mindre bluefin.


Også i dag ganske mange trompeter.

Fikk også min største Swallowtail dart. Den var rundt en kilo. Sprek liten sak det der.

I morgen skal jeg bli med legen og de som eier øyen til en nabo-atoll som er ubebodd. Det skal være bra fiske der og forhåpentligvis ingen delfiner.

Hilsen delfinhater Askildsen.



Glemte å si at den siste holmen i dag hadde store flats med turtlegras og hvem bor der? Jo, bonefish`en.
De siste timene i dag gikk jeg kun og kastet på bonefish. De er noen vrine jævler å få til å ta.
Har kastet på alt fra små bones på noen kilo til mama-bones som var stooore.
Noen reagerte med å svømme mot fluen for så å snu mens de fleste reagerte med å svømme fort i motsatt retning.

Tips mottas med takk:)"

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar