søndag 25. mars 2012

Den 7. dag på Maldivene

”I dag bar det tilbake til flatsen hvor jeg mistet bonefishen i går.

Startet ved soloppgang og det tok ikke lang tid før jeg så en stim på fem-seks bones.
Halene blinket i solen mens de tailet i sanden for å finne noe å spise.
Det var en fisk litt utenfor stimen og etter å ha sett halen over vann to ganger, la jeg Crazy Charlie fluen noen meter foran nesen på den.
Lot fluen synke for så å ”handtwiste” den rolig. Fisken reagerte straks med å svømme mot den.
Da jeg så halen for tredje gang, strammet linen seg. Fast fisk!
For et utras! Den tok først en liten sprint for så å dra avgårde minst 60 meter.
Dette er sterkt vanedannende, tenkte jeg.
I dag ble fisken landet og min første bone på flue er et faktum. Jahoooo!:)



Jeg fotsatte fisket ut dagen men det ble ingen flere bones.
Jeg kastet på en hel del og enda en lot seg lure, men den hang ikke og det ble med litt stram line og så datt den av.
Det ble også i dag en del bluefin og marmor travelly, men ingen store.

Skal ut igjen i morgen og det blir siste hele fiskedag for denne turen.

Over og ut.”

2 kommentarer:

  1. Ingen bilder av Lud?!?

    SvarSlett
  2. Henrik
    Hadde du kjent farten på fiskene hadde du forstått at det trengs ikke lud.:)

    SvarSlett